دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

بازاریابی حضوری؛ مهم‌ترین اقدام در ملاقات با مشتری غریبه

نکات بسیار مهمی در رابطه با بازاریابی حضوری وجود دارد که اگر آنها را بدانیم و رعایت کنیم، به ما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری با بازاریابی حضوری جذب کرده و فروش خود را بالا ببریم. در این مطلب به ذکر این نکات و ترفندهای مهم می‌پردازیم.

درخواست زمان از مشتری در بازاریابی حضوری

اولین نکته‌ای که باید بدانیم، این است که در مورد مشتریان ما دو حالت وجود دارد؛ یا اینکه مشتری ما را از قبل می‌شناسد که این حالت شرایط کاملاً متفاوتی دارد، یا اینکه مشتری تا به حال هیچ برخورد یا مراوده‌ای با ما نداشته است و ما به عنوان فروشنده و بازاریاب یک‌سری محصولات و خدمات، برای اولین بار با فرد مورد نظر برخوردار خواهیم داشت. نکاتی که در این مطلب عنوان می‌کنیم، مربوط به مشتریان گروه دوم است.

بیشتربخوانید:7 تکنیک بازاریابی حضوری موثر که باید بدانید

در حالت دوم، ما برای مشتری یک فرد غریبه هستیم و به همین دلیل احتمال “نه” شنیدن از سوی این گروه از مشتریان بسیار زیاد است. برای کاهش نه شنیدن‌ها و فروش راحت‌تر محصول، پس از ورود به فروشگاه و دیدن مشتری و پس از سلام و احوالپرسی، بهتر است این جمله را به کار ببریم: آیا دو دقیقه یا پنج دقیقه متناسب با شرایط کاری‌تان زمان دارید؟

باید توجه داشته باشیم که همیشه پیش از معرفی محصول، از مشتری بپرسیم که وقت دارد یا خیر. این نکته نه تنها در بازاریابی حضوری، بلکه در بازاریابی تلفنی نیز باید اجرا شود. بنابراین درخواست زمان، اولین نکته برای بازاریابی موفق است. با این درخواست ما، مشتری که ممکن است مشغول به هرکاری باشد، متوجه می‌شود که قصد داریم چقدر از زمان او را بگیریم. همچنین ممکن است مشتری با این درخواست، بلافاصله به ما نه بگوید که این یعنی ما در زمان مناسبی برای بازاریابی مراجعه نکرده‌ایم.

قول دادن در مورد محصول

نکته دومی که باید در بازاریابی حضوری رعایت شود، این است که پس از سلام و احوالپرسی و کسب اجازه از مشتری، باید قولی به او بدهیم. قول ما باید این باشد که محصول ما چه مزایایی برای مشتری دارد. این قول باید متناسب با نوع محصولی باشد که معرفی می‌کنیم.

مطالب مفید:بزرگترین مشکل فروش؛ رازی که باید بدانید

برای مثال اگر فروشنده یک درگاه پیامکی هستیم، در ابتدای ورودمان به کسب و کاری که هیچ آشنایی قبلی با مشتری نداریم، پس از سلام و احوالپرسی، این جمله را به کار می‌بریم: آیا دو دقیقه زمان دارید که به شما محصولی را معرفی کنم که کمک می‌کند ارتباط شما با مشتریان بیشتر شده و تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کند؟ به عنوان یک مثال دیگر، اگر ما فروشنده خدمات طراحی سایت هستیم، پس از مراجعه به مشتری و سلام و احوالپرسی، باید بگوییم: آیا پنج دقیقه زمان دارید که به شما محصولی را معرفی کنم که با آن می‌توانید محصولات خود را به طیف بیشتری از بازار بفروشید؟

با ذکر این قول، احتمال اینکه توجه مشتری نسبت به حرف‌های بعدی ما بیشتر شود و در مورد محصول ما صحبت کند، افزایش می‌یابد.

 چگونه محصول را در بازاریابی حضوری معرفی کنیم؟

معرفی محصول در بازاریابی حضوری یک فرایند مهم است که نقش اساسی در جذب مشتریان و افزایش فروش دارد. یکی از راهکارهای موثر برای جذب مشتریان، ارائه یک پیشنهاد خاص و جذاب است. مثلاً ارائه تخفیف ویژه، هدیه رایگان یا خدمات اضافی می‌تواند مشتریان را متقاعد کند که محصول ما را انتخاب کنند. همچنین در هنگام معرفی محصول، باید بر مزایا و خصوصیات آن تاکید کنیم. این شامل ویژگی‌های منحصر به فرد، کیفیت بالا، قدرت رقابتی و قابلیت‌های متنوع محصول است. توضیح دادن نحوه استفاده از محصول و چگونگی رفع نیازهای مشتریان نیز می‌تواند کمک کند.

در هنگام معرفی محصول در بازاریابی حضوری، بیان نظرات و تجربیات مثبت سایر مشتریان می‌تواند بسیار مفید باشد. می‌توانیم از این تجربیات مثبت، اسنادی مانند ویدیو یا نظرات مشتریان در وب‌سایت یا صفحات اجتماعی را تهیه کرده و به مشتری ارائه دهیم. این اقدام سبب جلب اعتماد مشتری می‌شود.

به عنوان جمع بندی مطالب ارائه شده باید بگوییم برای موفقیت در بازاریابی حضوری، نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنیم. در قدم اول، پس از مراجعه به یک مشتری که هیچ آشنایی قبلی با او نداریم، باید از او کسب اجازه کرده و زمان بخواهیم، بلافاصله پس از آن باید قولی را در مورد تاثیرات و مزایای محصول به مشتری بدهیم. قول دادن باعث می‌شود تا مشتری توجه بیشتری به حرف‌های ما نشان داده و احتمال فروش ما افزایش یابد

 

فروشندگی می‌تونه یه کار خیلی ساده، لذت‌بخش و پر سود باشه.‌ اما شرطش اینه که تکنیک‌های فروش رو بلد باشی. توی این مطلب فقط گوشه‌ای از نکات مهم فروشندگی رو براتون توضیح دادیم. اگر می‌خواین به کاربردی‌ترین تکنیک‌های فروش مسلط بشین و با اجرا این تکنیک‌ها، فروشتون رو به راحتی بالا ببرین، ما دوره فروش  ابر فروشنده پولساز رو بهتون پیشنهاد می‌دیم. این دوره بهترین تکنیک‌های فروش رو به شیوه موثری بهتون آموزش میده. در واقع شما با بهترین منبع آموزش فروش مواجه هستین. مطالب این دوره به صورت عملی توی بازار اجرا و آزمایش شدن و اثربخشی اونها تضمینی هستش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده