چطور می توان با غول ها رقابت کرد؟ رقابت با چرم مشهد و نوین چرم دو غول صنعتی

   چرم مشهد، نوین چرم دو غول صنعتی و چرم ژست در مقایسه با این دو برند یک کودک نوپا است.

   دو برند اول از بزرگان صنعت تولید محصولات چرمی در ایران هستند که سابقهٔ طولانی در صنعت چرم کشور دارند. فرض کنید قصد خرید یک محصول چرمی را دارید و هنوز به نتیجه‌ی قطعی راجب خرید محصول نرسیده‌اید پس می‌خواهید سراغ  این سه برند بروید و با دیدن مدل‌ها تصمیم به خرید بگیرید.

   

   چرم ژست چگونه می‌تواند با این غول‌ها رقابت کند؟

   یک نکته که همیشه راجب کسب وکار های بزرگ به عنوان یک مسئله شناخته می‌شود این است که تغییرات در آن‌ها کمی دشوار است؛ به طور مثال اگر شما بخواهید روش خاصی را در برخورد با مشتریان به پرسنل آموزش دهید، متحمل هزینه‌های بسیار زیادی خواهید شد! از طرفی کسب وکارهای کوچک بسیار چابک هستند و توانایی تغییرات سریع را دارند! آن‌ها از مسائلشان درس می‌گیرند و به سرعت تغییر می‌کنند.

   باید بدانیم وقتی وارد رقابت برای محصولات مشابه با رقباء می‌شویم باید مزیت‌هایی را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنیم که باعث شود مشتری ما را انتخاب کند. برای درک بهتر استفاده از  این روش، یک مثال واقعی را بررسی می‌کنیم. چرم ژست مانند چرم مشهد و نوین چرم محصولات چرمی را عرضه می‌کند، ولی نه تعداد شعبات این دو مجموعه را دارد و نه از لحاظ بودجه تبلیغاتی توانایی رقابت با این دو برند را دارد. شاید ژست قدرت مالی این دو برند را ندارد، اما مزیت‌هایی را برای خود ایجاد کرده تا حرفی برای گفتن، در بازار این محصولات داشته باشد.

   اولین مزیت: رفتار خاص فروشنده

   در هنگام خرید آن چه من، به راحتی احساس کردم رفتار خاص فروشندگان این مجموعه بود. رفتاری که در آن احترام موج می‌زد. این تجربه شخصی من بود. وقتی اعلام کردم، “قصد دارم فروشگاه‌های دیگر را بررسی کنم”، فروشنده از این تصمیم من با لبخند استقبال کرد. این رفتار باعث شد من حس بهتری نسبت به چرم ژست داشته باشم. در هر کسب وکاری اگر به مشتری نشان دهید که درست است که بقیه فروشگاه‌ها محصولات مشابه ما را دارند اما هیچ فروشگاهی محصولاتش را با این مدل فروشنده عرضه نمی‌کند، احتمال فروش افزایش می‌یابد.

.

   دومین مزیت: مدت گارانتی بیشتر

   ارائهٔ گارانتی 3 ساله (در برخی از محصولات) باعث می‌شود مشتری، اعتماد بیشتری به کیفیت محصولات تولیدی این مجموعه کرده و با اطمینان بیشتری خرید کند. وقتی قصد خرید یک کیف خاص از این مجموعه را داشتم به این نتیجه رسیدم که مدت گارانتی ارائه شده توسط این مجموعه بیشتر از رقبا بود و این عامل باعث حس اطمینان خاطر  (نسبت به کیفیت محصول) در ذهن من شد. مدت گارانتی بیشتر تداعی کنندهٔ کیفیت بیشتر محصول بوده و هست، اگر محصولتان کیفیت قابل قبولی دارد از افزایش مدت گارانتی ترسی نداشته باشید.

   همیشه به خاطر داشته باشید شاید کسب وکارتان به قدرت و بزرگی رقبا نباشد، اما برای افزایش فروش می‌توانید مزیت‌هایی را برای خود ایجاد کنید و نکته مهم این است که مزیت‌هایتان را به مشتریان اعلام کنید تا بدانند چه فوایدی بیشتر از دیگر فروشگاه‌ها، نسیب شان می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 8 =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده