دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

افزایش فروش سوپرمارکت

سوپرمارکت‌ها از مهم‌ترین منابع تأمین نیازهای روزمره مردم هستن. توی یک سوپرمارکت هر چیزی پیدا میشه و مردم مایحتاج روزانه خودشونو از اونجا تهیه می‌کنن. واسه همینه که معمولا سوپرمارکت‌ها فروش بالایی دارن. با این حال خیلی از فروشندگان دنبال این هستن که فروش خودشونو افزایش بدن. برای افزایش فروش سوپرمارکت، راهکارهای مختلفی وجود داره که توی این مطلب بهشون اشاره می‌کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشین تا بدونین چجوری میشه فروش یه سوپرمارکت رو افزایش داد.

عوامل موثر بر میزان فروش سوپرمارکت

همون‌طور که قبلا گفتیم، سوپرمارکت‌ها به دلیل ماهیتشون معمولا فروش بالایی دارند. با این حال میزان فروش سوپرمارکت به عوامل مختلفی بستگی داره. توس این بخش به برخی عواملی که بر میزان فروش سوپرمارکت تاثیر میذارن و می‌تونن باعث افزایش فروش سوپرمارکت هم بشن، اشاره می‌کنیم:

۱. موقعیت جغرافیایی سوپرمارکت: اینکه سوپرمارکت توی چه نقطه‌ای از شهر واقع شده باشه خیلی توی میزان فروشش تاثیر داره. معمولا سوپرمارکت‌های نزدیک به مرکز شهر از سوپرمارکت‌های حاشیه شهر فروش بیشتری دارن. علاوه بر این، سوپرمارکت‌های شهرهای بزرگ و پرجمعیت معمولا فروش بیشتری دارن.

۲. تنوع محصولات: هر چقدر یه سوپرمارکت وسعت بیشتری داشته باشه و تنوع محصولاتش هم بیشتر باشه، فروش بیشتری داره. قطعا مردم در طول روز یک‌سری نیازها دارن و ترجیح میدن همه این نیازها رو به راحتی از یک مکان تهیه کنن و مجبور نشن به جاهای مختلف برن. به همین دلیله که تنوع محصولات به شدت روی میزان فروش تاثیر داره.

۳. کیفیت و قیمت محصولات: کیفیت و قیمت محصولات تاثیر زیادی روی میزان فروش سوپرمارکت دارن. اگه یه سوپرمارکت اجناس با کیفیتی به مشتریانش بفروشه و سود کمتری روی قیمت محصولات لحاظ کنه، می‌تونه فروش بیشتری داشته باشه.

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت

برای اینکه فروش سوپرمارکت رو افزایش بدیم، راهکارهای مختلفی وجود داره که باید در نظر بگیریم. اگه این اقدامات را به طور صحیح انجام بدیم، مشتریان سوپرمارکت افزایش پیدا می‌کنن و به تبع، فروشمون هم بالا میره. توی این بخش مهم‌ترین و موثرترین راهکارها افزایش فروش سوپرمارکت رو توضیح می‌دیم.

افزایش فروش سوپرمارکت

برای مشتری ارزش قائل بشیم

باید نیازهای مشتری رو با سوال پرسیدن درک کنیم و از ابتدای ورودش به سوپرمارکت تا انتهای مرحله خرید، کمکش کنیم تا محصولات مورد نیازش رو تهیه کنه. احترام به مشتری اهمیت زیادی داره و ما باید جوری رفتار کنیم که مشتری متوجه بشه که نیازهاش برامون مهمه و براش ارزش قائلیم.

همیشه باید با کیفیت‌ترین محصولات رو توی سوپرمارکت موجود کنیم تا مشتری از خریدش راضی باشه. هیچ چیزی بیشتر از جلب رضایت مشتری نمی‌تونه توی افزایش فروش سوپرمارکت بهمون کمک کنه. می‌تونیم بعد از فروش محصول، از مشتری در مورد کیفیت محصولی که خریداری کرده سوال بپرسیم و ازش بخوایم در مورد محصول نظر بده. با این کار مشتری به ارزش خودش و نیازهاش پی می‌بره و بهمون اعتماد می‌کنه.

مطالب مفید:بازاریابی حضوری؛ مهم‌ترین اقدام در ملاقات با مشتری غریبه

برای افزایش فروش سوپر مارکت با مشتری دوست بشیم

فرض می‌کنیم که یکی از دوست یا آشناهامون سوپرمارکت داره. ما برای تهیه مایحتاج روزانه خودمون، معمولا پیش اون فرد آشنا می‌ریم یا به یه سوپرمارکت دیگه و فروشنده غریبه مراجعه می‌کنیم؟ طبیعتا می‌ریم سراغ دوست و آشنا، چون بهش اعتماد داریم.

پس اگر بتونیم رابطه دوستانه با مشتری برقرار کنیم، در واقع اعتماد مشتری رو به دست میاریم و در نتیجه فروشمون افزایش پیدا می‌کنه. دوست شدن با مشتریان جدید خیلی می‌تونه توی افزایش فروش سوپرمارکت مفید باشه. با این حال دو تا مشکل مهم واسه دوستی با مشتری پیش‌روی ما هستش، اول اینکه زمانمون محدوده و دوم اینکه رفتار مشتری‌ها با هم متفاوته. اگه به تکنیک یخ شکنی مسلط بشیم، می‌تونیم این مشکلات رو به راحتی برطرف کنیم و با مشتری دوست بشیم.

تبلیغات موثر برای افزایش فروش سوپرمارکت

تبلیغات و بازاریابی از مهم‌ترین راه‌های جذب مشتری هستن. استفاده از روش‌های تبلیغاتی جدید و موثر می‌تونه توی افزایش فروش سوپرمارکت بهمون کمک کنه. تبلیغات توی فضای مجازی و داشتن صفحه مخصوص سوپرمارکت توی شبکه‌های اجتماعی، برای جذب مشتری و افزایش سوپرمارکت اهمیت زیادی داره. همچنین

پیشنهادات جذاب و رد‌نشدنی ارائه بدیم

اگه بتونیم پیشنهادات خیلی خاص و جذابی رو به مشتریانمون ارائه بدیم، می‌تونیم به راحتی فروشمون رو بالا ببریم. باید یه پیشنهادی ارائه بدیم که مشتری نتونه ردش کنه. البته این پیشنهاد باید زمان محدودی هم داشته باشه.

برای مثال می‌تونیم به مشتریان اعلام کنیم که اگر تا فلان تاریخ به سوپرمارکت مراجعه کنن و خریدهاشون رو انجام بدن، همه اجناس با ۱۰٪ تخفیف بهشون فروخته میشه. یا اینکه می‌تونیم بگیم با هر خرید از سوپرمارکت تا یه تاریخ مشخص، یک محصول خاص به عنوان هدیه بهشون تعلق می‌گیره.

ارائه خدمات منحصر به فرد

ما می‌تونیم از طریق برخی خدمات جذاب و منحصر به فرد، خودمونو از رقبا متمایز کنیم و فروش بیشتری داشته باشیم. افزایش فروش سوپرمارکت از طریق خدمات، کاریه که خیلی از فروشنده‌ها انجام میدن. پس خدمات ما باید خاص و جذاب باشه. مثلا می‌تونیم پیک رایگان برای مناطق خاصی در نظر بگیریم تا مشتری مجبور نباشه راه زیادی رو تا سوپرمارکت طی کنه و خرید راحت‌تری داشته باشه. همچنین می‌تونیم با راه‌اندازی یه وبسایت، علاوه بر فروش حضوری، فروش اینترنتی هم داشته باشیم. اینجوری مشتری به راحتی از داخل منزل یا هر جای دیگه می‌تونه محصولات مورد نیازش رو سفارش بده.

اگه تو فروشت مشکل داری این محتوا رو حتما بخون به کارت میاد  : اموزش فروش + تکنیک های عملی 

افزایش فروش سوپرمارکت

توی این مطلب ما در مورد افزایش فروش سوپرمارکت صحبت کردیم و عوامل موثر بر میزان فروش سوپرمارکت رو شرح دادیم. بعدش هم بهترین راهکارها واسه افزایش فروش سوپرمارکت رو عنوان کردیم و هر کدوم رو مفصل با ذکر مثال توضیح دادیم. برای افزایش فروش سوپرمارکت، میشه از اقدامات و ایده‌های جذاب زیادی استفاده کرد و موارد ذکر شده توی این مطلب، تنها چند نمونه بودن که می‌تونن به افزایش فروش سوپرمارکت کمک کنن.

 

توی این مطلب به برخی از رفتارهای حرفه‌ای یه فروشنده و تکنیک‌های کاربردی فروش اشاره کردیم. به غیر از موارد ذکر شده، تکنیک‌های موثر زیادی برای فروش وجود داره که هر فروشنده‌ای برای بالا بردن فروش خود، باید اونها رو بدونه و اجرا کنه. برای یادگیری این تکنیک‌ها، ما دوره اموزش فروش ابرفروشنده پولساز رو براتون آماده کردیم. این دوره آموزشی، موثر‌ترین تکنیک‌های فروش رو بهتون یاد میده و بهتون کمک می‌کنه که با اجرای این تکنیک‌ها، به راحتی فروشتون رو چند برابر کنین. بیشتر محتوای این دوره حاصل تجربیات حضور من در بازار و برخورد با مشتری هستن و تکنیک‌های دوره، به صورت عملی آزمایش شدن و اثربخش بودن. پس می‌تونید مطمئن باشین که براتون مفید هستن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده