دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

جذب مشتری و افزایش فروش، مهم‌ترین دغدغه تمام فروشندگان محسوب میشن. فروشندگان همیشه به دنبال روش‌هایی هستن که از طریق اونها بتونن مشتری بیشتری جذب کنن و فروش بیشتری هم داشته باشن. برای جذب مشتری، روش‌های مختلفی وجود داره. توی این مطلب ما روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر رو بررسی می‌کنیم و هر کدومشون رو توضیح میدیم.

مطالب مفید:بهترین راهکار برای فروش بیشتر در کم ترین زمان 100% تضمینی

چرا روش های جذب مشتری مهمه؟

مشتریان مهم‌ترین عامل بقای هر کسب و کار هستن. اگر مشتری نباشه، عملا کسب و کار هم ادامه پیدا نمی‌کنه. همینطور اگه مشتری کم باشه هم هیچ سودی به دست نمیاد و بازم کسب و کار به سمت فروپاشی پیش می‌ره. واسه همینه که استفاده از روش های جذب مشتری به عنوان ابزاری در جهت رونق گرفتن کسب و کار، اهمیت زیادی داره.

زمانی که تعداد مشتری داره کاهش پیدا می‌کنه و فروشنده این موضوع رو حس می‌کنه، نباید دست روی دست بذاره و بهتره هرچه سریعتر اقدامات موثری انجام بده. این اقدامات همون روش های جذب مشتری هستن که توی این مطلب قراره توضیح بدیم.

روش های جذب مشتری

معرفی بهترین روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

هنگامی که تعداد مشتریان در حال کاهشه و فروشنده حس می‌کنه که فروش خیلی پایینی داره، می‌تونه روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی رو استفاده کنه که مشتریان جدیدی جذب کنه. این اقدامات می‌تونه شامل استفاده از یک‌سری ایده‌های جدید، اضافه کردن برخی اقدامات و رفتارها توی فروش و یا حذف برخی اشتباهات فروش باشه. توی این بخش ما بهترین روش های جذب مشتری رو معرفی می‌کنیم.

مطالب مفید:بازاریابی حضوری؛ مهم‌ترین اقدام در ملاقات با مشتری غریبه

بازاریابی حضوری؛ از کارآمدترین روش های جذب مشتری

بازاریابی از مهم‌ترین و بدیهی‌ترین اقداماتیه که فروشندگان واسه جذب مشتری و فروش بیشتر انجام میدن. همون‌طور که میدونین، بازاریابی انواع مختلفی داره. اما موثر‌ترین شیوه بازاریابی، بازاریابی حضوریه. چون توی بازاریابی حضوری، فروشنده مستقیما با مشتری در ارتباطه و این ارتباط چشمی مستقیم، باعث میشه تا فروشنده بتونه بیشتری تاثیر رو روی فروشنده داشته باشه. اگه به فنون و تکنیک‌های بازاریابی حضوری مسلط باشیم، می‌تونه برامون معجزه کنه.

نکته مهمی که واسه یه بازاریابی حضوری موفق باید بدونیم، اینه که حتما قبل از جلسه بازاریابی از فروشنده درخواست وقت کنیم. باید از مشتری بپرسیم می‌تونه بهمون وقت بده یا نه. ملاقات با مشتری باید زمانی باشه که هیچ دغدغه کاری نداره و ذهنش درگیر مسئله خاصی نیست. بعد از این که موفق شدیم از مشتری وقت بگیریم، باید در مورد محصولمون یه قولی به مشتری بدیم. یعنی باید بگیم که محصولات ما قراره چه گره ای از مشتری باز کنن و مشکلاتی رو رفع می‌کنن. اینجوری مشتری مشتاق میشه که به حرفامون گوش بده و با محصول آشنا بشه.‌ علاوه‌بر این، بهترین ترفندهای یه بازاریابی حضوری موفق شامل موارد زیر هستن‌:

  • برنامه ریزی منحصر به فرد واسه هر مشتری
  • سوال پرسیدن و تلاش برای درک بهتر نیازهای مشتری
  • کمتر صحبت کردن و بیشتر گوش دادن
  • ایفای نقش مشاور برای مشتری
  • ثبت صحبت‌های مهم مشتری در دفترچه یادداشت
  • تجزیه و تحلیل جلسه بازاریابی حضوری

روش های جذب مشتری

استفاده از ایده‌های جدید در تبلیغات

ابزارهای تبلیغاتی زمانی اثربخش‌تر میشن که با ایده‌های جدید همراه بشن. اگر بتونیم با این ایده‌های جدید، تبلیغات موثرتری انجام بدیم و خودمونو از سایر رقبا متمایز کنیم، توی جذب مشتری و افزایش فروش هم موفق‌تر خواهیم بود.

برای مثال فرض کنین ما مدیر یه رستوران هستیم و میخوایم با استفاده از تراکت، رستوران رو تبلیغ کنیم و مشتری بیشتری جذب کنیم. تبلیغات با استفاده از تراکت امروزه انقدر زیاد شدن که خیلی از افراد دیگه اصلا به تراکت‌ها توجه نمیکنن و اونارو بلافاصله دور میریزن. اما یه ایده جذاب میتونه این موضوع رو واسه کسب و کار ما تغییر بده. مثلا اگه بیایم تراکت‌ها رو توی پاکت نامه رنگی بذاریم و روی پاکت یه متن کوتاه بنویسیم که مشتری رو ترغیب کنه که محتوای پاکت رو بخونه، خیلی میتونه برامون مفید باشه. مثلا روی پاکت می‌نویسیم این پاکت فقط توسط پدر خانواده باز بشه. همین جمله کوتاه خیلی تاثیر داره و حس کنجکاوی رو توی مخاطب ایجاد میکنه.

دوستی با مشتری؛ از بهترین روش‌ های جذب مشتری

به نظرتون چرا افراد معمولا تمایل دارن از دوست و آشنا خرید کنن؟ چون به فروشنده‌های دوست و آشنا اعتماد دارن. پس اگه بتونیم با مشتری دوست بشیم و ارتباط نزدیکی باهاش برقرار کنیم، می‌تونیم مشتری بیشتری جذب کنیم و فروشمون رو هم افزایش بدیم.

تکنیک یخ شکنی توی این زمینه خیلی می‌تونه برامون مفید باشه به شرط اینکه درست انجامش بدیم. ما توی دوره‌ای که براتون آماده کردیم، تکنیک یخ شکنی رو مفصل براتون توضیح دادیم و مشکلاتی که برای دوستی با مشتری پیش‌روی شما هستن رو به طور کامل رفع کردیم.

اگه تو فروشت مشکل داری این محتوا رو حتما بخون به کارت میاد  : اموزش فروش + تکنیک های عملی 

حذف اشتباهات فروشندگی

معمولا کمبود مشتری و کاهش فروش، ریشه در اشتباهات فروشندگان داره. رفتارهای خطرناک فروشندگی باعث میشه که مشتری از فروشنده فراری بشه. بنابراین ما باید این رفتارهای خطرناک رو بشناسیم و ازشون دوری کنیم. مهم‌ترین اشتباهات فروشندگان شامل موارد زیر هستن‌:

  • پرحرفی: پرحرفی از رایج‌ترین اشتباهات فروشندگان هستش. خیلی از فروشنده‌ها منتظرن که مشتری وارد مغازه بشه و شروع کنن به حرف زدن. پرحرفی برای مشتری خیلی آزار دهنده هستش و بهتره به جای اینکه مدام حرف بزنیم و از محصول تعریف کنیم، حواس پنجگانه مشتری رو به کار بگیریم. مثلا به جای تعریف کردن از محصول ویژگی‌هاش، بهتره برای مشتری نمایش اجرا کنیم و ویژگی‌هاش رو به مشتری نشون بدیم.
  • اصرار به فروش: اصرار کردن واسه فروش باعث میشه مشتری اذیت بشه و سعی کنه با هر بهانه‌ای از فروشنده دور بشه. حتی اگر فروشنده با اصرار بتونه محصول رو بفروشه، تبدیل میشه به فروشنده یکبار مصرف. یعنی مشتری بعد از اون دیگه ازش خرید نمی‌کنه. پس هیچوقت نباید رفتاری داشته باشیم که مشتری حس کنه داریم با اصرار محصول رو می‌فروشیم. به جاش بهتره از تکنیک متقاعدسازی مشتری استفاده کنیم.
  • ارزش دادن به مشتری بر اساس میزان خرید: خطرناک‌ترین رفتاری که تعداد مشتریان رو کاهش میده اینه که فقط به مشتریانی که خرید می‌کنند، احترام بذاریم. این یک کار غیراخلاقیه و ما باید به همه مشتریانمون به یک اندازه ارزش بدیم. احترام گذاشتن به همه مشتریان برای جذب مشتری جدید خیلی مهمه.

روش های جذب مشتری

جمع بندی

توی این مطلب ما در رابطه با روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر صحبت کردیم. جذب مشتری دغدغه اصلی همه فروشندگان هستش. زمانی که حس کردیم مشتریانمون دارن کاهش پیدا می‌کنن و فروشمون کم شده، نباید دست روی دست بذاریم، بلکه باید به دنبال راه چاره باشیم. این راه چاره همون روش های جذب مشتری هستن که توی این مطلب عنوان کردیم.

 

ما توی این مطلب یک‌سری تکنیک‌های مفید و موثر برای افزایش فروش رو ذکر کردیم. اگر دوست دارین که به همه تکنیک‌های کاربردی فروش مسلط بشین و با استفاده از تکنیک‌ها به راحتی فروشتون رو چند برابر کنین، می‌تونین دوره فروش ابرفروشنده پولساز رو تهیه کنین. این دوره مفیدترین تکنیک‌های فروش رو که به صورت عملی آزمایش شدن، بهتون آموزش میده.‌ با تهیه این دوره و یادگیری تکنیک‌های فروش، دیگه نگران کاهش مشتریانتون و پایین بودن فروش نمیشین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 6 =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده