دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

آموزش بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی یکی از روش‌های موثر واسه ارتباط با مشتریان و فروش محصول یا خدمات هستش. این روش، امکان برقراری تماس مستقیم با مشتریان رو فراهم می‌کنه و به ما این امکان رو میده که به صورت فعالانه با اونها در تماس باشیم. با آموزش بازاریابی تلفنی، می‌تونیم با استفاده از تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و فنون مناسب، مشتریان رو بهتر بفهمیم و نیازهای اونها رو شناسایی کنیم. از طریق این روش، میشه اطلاعاتی ارزشمند درباره ترجیحات مشتریان به دست آورد و به تبلیغات، فروش و رضایت مشتریان کمک کرد. توی این آموزش، قصد داریم نکات و راهکارهای کارآمد توی بازاریابی تلفنی رو بیان کنیم.

آموزش بازاریابی تلفنی مقدماتی

بازاریابی تلفنی روشیه که توی اون از تماس تلفنی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده میشه. توی این روش، یک بازاریاب یا فروشنده با استفاده از تلفن با مشتریان تماس برقرار می‌کنه و سعی می‌کنه که محصولات یا خدمات خودش روبه اونها معرفی کنه، اطلاعات لازم رو درباره مشتریان بدست آورده و در صورت تمایل، مشتریان رو برای خرید ترغیب کنه.

من یک دوره رایگان فروش تلفنی برات اماده کردم میتونی از اون برای بهتر شدن فروشت استفاده بکنید.

آموزش بازاریابی تلفنی

از مزایای بازاریابی تلفنی میشه به امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، ارائه اطلاعات به طور فوری و تعامل فعال با اونها اشاره کرد. این روش می تونه کمک کننده‌ای واسه تعیین نیازها و ترجیحات مشتریان باشه و امکان برقراری ارتباط پویا با اونها رو فراهم می‌کنه.

برای موفقیت توی بازاریابی تلفنی، مهارت‌های مذاکره، ارتباط برقرار کردن با مشتریان، شناخت محصولات یا خدمات و استفاده از تکنیک‌های متقاعدسازی بسیار مهم هستن. همچنین، انجام تحقیقات مستمر درباره مخاطبین و بهبود مداوم روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی تلفنی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست.

هدف اصلی ما توی بازاریابی تلفنی، افزایش فروش، جذب مشتریان جدید، ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی و ارائه خدمات پس از فروش بهتر هستش. با استفاده از این روش می‌تونیم رابطه مستقیم خودمون با مشتریان رو بهبود بدیم و به مشتریان جدیدتری دسترسی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:اموزش فروش + تکنیک های عملی 

آموزش بازاریابی تلفنی؛ معرفی بهترین تکنیک‌ها

برای موفقیت توی بازاریابی تلفنی، یک‌سری نکات و تکنیک‌های مهم وجود داره که باید انجامشون بدیم. توی این بخش از آموزش بازاریابی تلفنی، تکنیک‌های مفید این نوع بازاریابی رو معرفی می‌کنیم.

برنامه ریزی و هدف ذهنی؛ مهم‌ترین اصل آموزش بازاریابی تلفنی

پیش از اینکه تماس تلفنی رو با مشتری برقرار کنیم و بازاریابی تلفنی رو شروع کنیم، باید برنامه ریزی منحصر به فردی داشته باشیم و هدف ذهنی خودمون رو مشخص کنیم. باید در نظر داشته باشیم که هر مشتری نیازها و دغدغه‌های خاصی داره که باید بر اساس همون نیازها، برنامه ریزی کنیم. اکثر اوقات هدف ذهنی بازاریابی تلفنی، نهایی کردن فروش هستش. اما ممکنه برای معرفی یه محصول خاص یا صرفا برای کسب اطلاعات از مشتری، بازاریابی تلفنی رو انجام بدیم.

آموزش بازاریابی تلفنی

لحن صحبت توی آموزش بازاریابی تلفنی خیلی مهمه

یکی از مهم‌ترین مباحثی که توی آموزش بازاریابی تلفنی مطرح میشه، لحن صحبت هستش. لحن صحبت ما می‌تونه میزان تسلط روی حرفه‌مون یا آشنایی با محصولات‌مون رو نشون بده. بهتره لحن آرومی توی بازاریابی تلفنی داشته باشیم. قبل از شروع بازاریابی تلفنی بهتره روی لحنمون خیلی کار کنیم و توجه ویژه‌ای بهش اختصاص بدیم. باید نقاط ضعفمون رو توی این زمینه پیدا کنیم و اونها رو برطرف کنیم.

تمرین کردن قبل از صحبت با مشتری

تمرین کردن توی هر کاری باعث میشه مهارت بیشتری پیدا کنیم و توی انجام اون کار موفق باشیم. واسه موفقیت توی بازاریابی تلفنی، بهتره قبلش صدای خودمون رو ضبط کنیم و لحن و شیوه صحبتمون رو بررسی کنیم. اینجوری می‌تونیم به راحتی عملکرد خودمونو قبل از بازاریابی ارزیابی کنیم و نقاط ضعف خودمون رو پوشش بدیم.

از بحث‌های غیرضروری باید پرهیز کنیم

بحث‌های غیرضروری که مکالمه رو به حاشیه می‌کشونن، می‌تونن برای مشتری خیلی خسته کننده باشن. این بحث‌های غیرضروری باعث میشن که مشتری در ادامه به حرف‌های اصلیمون توجه زیادی نداشته باشه. پس بهتره صحبت‌های بی اهمیت رو حذف کنیم. با این حال صحبت‌هایی که برای برقراری رابطه دوستانه با مشتری انجام میشه، می‌تونه خیلی برامون مفید باشه.

استفاده از نکات مفید آموزش بازاریابی تلفنی توی مکالمه

لازم نیست که به یه متن دقیق و خاص واسه تماس تلفنی با مشتری پایبند باشیم و حتما اون رو اجرا کنیم. با این حال مهمه که یک‌سری نکات مهم و مفید رو در نظر داشته باشیم و حتما توی مکالمه از اونها استفاده کنیم. این نکات مفید باعث میشن که بتونیم بحث رو کنترل کنیم و از انحرافات جلوگیری کنیم.

اشاره به نقاط مشترکی بین ما و مشتری وجود داره

برای اینکه مشتری احساس صمیمیت بیشتری با ما داشته باشه، می‌تونیم اوایل مکالمه به نقاط مشترکی که با مشتری داریم اشاره کنیم. مثلا اگه از یک منطقه یا یک شهر هستیم یا اگر یک همکار مشترک داریم، می‌تونیم با اشاره به این نقاط مشترک رابطه صمیمی با مشتری ایجاد کنیم.

با انرژی صحبت کنیم

باید با مشتری با انرژی صحبت کنیم تا حرف‌هامون خسته کننده نشه. هنگام صحبت با مشتری، باید علاقه و اشتیاق خودمون رو واسه توضیح دادن در مورد محصولمون به مشتری نشون بدیم. مشتاقانه صحبت کردن نه تنها باعث تسلط بیشتر ما روی مکالمه میشه، بلکه به مشتری هم انرژی میده و باعث میشه بیشتر به حرف‌هامون توجه کنه.

توضیح سابقه کار

بهتره حین مکالمه سابقه کار حرفه‌ای خودمون رو بیان کنیم. همچنین می‌تونیم رضایت مشتریان قبلی رو خیلی کوتاه ذکر کنیم و توضیح بدیم که مشتری از چه طریقی می‌تونه نمونه کارها و مدرک رضایت مشتریان ما رو ببینه. البته باید دقت داشته باشیم چه صحبت کردن در مورد خودمون و سوابق کاریمون نباید خیلی طول بکشه.

یادداشت برداری از مکالمه

برای موفقیت توی بازاریابی‌های آینده، باید نکات مهم مکالمه رو یادداشت کنیم. باید به دقت به صحبت‌ها و نیازهای مشتری حین مکالمه گوش بدیم و اونهارو یادداشت کنیم. یادداشت برداری از نکات مهم مکالمه، به ما توی تجزیه و تحلیل دقیق بازاریابی تلفنی کمک می‌کنه.

پایان دادن به موقع تماس

تماس تلفنی با مشتری نباید بیش از حد طول بکشه و بابد به موقع به تماسمون پایان بدیم. طول کشیدن مکالمه می‌تونه خیلی واسه مشتری خسته کننده باشه. حتی اگر مشتری قصد خرید محصول رو داشته باشه، با طولانی کردن مکالمه باعث میشیم که تمایلش نسبت به خرید محصول کاهش پیدا کنه.

آموزش بازاریابی تلفنی

توی این مطلب، آموزش بازاریابی تلفنی رو به شکل جامع ارائه دادیم و بهترین ترفندهای بازاریابی تلفنی رو ذکر کردیم. استفاده از این ترفندها باعث میشه که توی بازاریابی تلفنی عملکرد خوبی از خودمون نشون بدیم و بیشترین تاثیر رو روی مشتری داشته باشیم. 

فروشندگی می‌تونه یه کار خیلی ساده، لذت‌بخش و پر سود باشه.‌ اما شرطش اینه که تکنیک‌های فروش رو بلد باشی. توی این مطلب فقط گوشه‌ای از نکات مهم فروشندگی رو براتون توضیح دادیم. اگر می‌خواین به کاربردی‌ترین تکنیک‌های فروش مسلط بشین و با اجرا این تکنیک‌ها، فروشتون رو به راحتی بالا ببرین، ما دوره فروش ابر فروشنده پولساز رو بهتون پیشنهاد می‌دیم. این دوره بهترین تکنیک‌های فروش رو به شیوه موثری بهتون آموزش میده. در واقع شما با بهترین منبع آموزش فروش مواجه هستین. مطالب این دوره به صورت عملی توی بازار اجرا و آزمایش شدن و اثربخشی اونها تضمینی هستش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده