دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

آموزش فروش مبل

وقتی مشتری برای خرید مبل وارد فروشگاه میشه اگر فروشنده رفتارهای درستی داشته باشه به راحتی می‌تونه مشتری رو جذب کنه و فروش فروشگاه رو چند برابر کنه!
توی این مقاله می‌خوام نکاتی رو  در رابطه با آموزش فروش مبل بهت بگم که اگر رعایتشون کنی به راحتی هم از فروشندگی مبل لذت می‌بری، هم مشتری سریع تر خرید می‌کنه!

اگه میخوای اطلاعات بیشتری در مورد فروش داشته باشی این محتوا میتونه برات مفید باشه : اموزش فروش +تکنیک های عملی

توی قدم اول بذار شرایط مشتری رو برات باز کنم:
وقتی مشتری قصد خرید مبل داره شروع میکنه به دیدن! یعنی اول از همه شروع میکنه و توی بازار دور دور میکنه! از اونجایی خرید مبل قیمت به نسبت بالایی داره و یک خرید گرون قیمت محسوب میشه اغلب مواقع ریسک بالایی داره!

تئوری ریسک و قیمت در فروش

طبق این تئوری هرچقدر قیمت محصولات بالاتر می‌ره ریسک بالاتر می‌ره و تصمیم گیری سخت تر میشه و هر چقدر قیمت یک محصول یا خدمات کمتر میشه ریسک کاهش پیدا می‌کنه و فروش راحت تر میشه از این لحاظ فروشندگی مبل جز دسته ی اول محسوب میشه!

مرحله ی دور دور در بازار

خب گفتیم که مشتری در ابتدا شروع به دور زدن و دیدن میکنه! اولین چالشی که خیلی فروشنده ها این جور مواقع توش می افتن اینه که فکر میکنن وقتی مشتری یک بار اومد داخل فروشگاه و خریدی نکرد پس دیگه برنمیگرده! این کاملا اشتباه هستش!

در اغلب مواقع اگر برخورد ما یک سری ویژگی ها رو نداشته باشه مشتری هم برمیگرده و هم احتمال خرید داره! برای اینکه مشتری ما رو انتخاب کنه و مبلش رو از فروشنده ما بخره یک سری رفتارها هست که فروشنده توی قدم اول اصلا نباید انجامشون بده! در ادامه چندتا از اونا رو بهت میگم و آخرش هم بهت راهکار میدم چطور بتونی بیشتر مشتری جذب کنی!

بیشتر بخوانید: فروش بیشتردرکمترین زمان

فروشندگی مبل چه کارهایی نیست؟

۱‌. لطفا چسبناک نباشید!

یکی از مشکلاتی که خیلی از فروشنده های مبل دارن اینه که وقتی مشتری سراغشون میاد همچین بهش می‌چسبند که انگار مشتری میخواد فرار کنه! اونا مشتری رو رها نمیکنن که ببینه! توی قدم اول اولین رفتار اشتباه که نباید انجام بدیم اینه که به مشتری خیلی نزدیک نشین! خیلی نزدیک منظورم اینه که حداقل ۳ متر فاصله داشته باشبد! چون مشتری فروشنده های چسبناک زیاد دیده همین که شما چسبناک نیستی خودش یک تفاوته خیلی مهم وخوب محسوب میشه!

۲. وراج ها به جهنم می‌روند!

یک سری از فروشنده های مبل وقتی مشتری سراغشون میاد فکر میکنن گوش مفت گیر آوردن! آره درست شنیدی گوش مفت! یعنی شروع میکنن به حرف و حرف و حرف و بازم حرف زدن! اونا فکر میکنن فروشندگی مبل یعنی باید خوب و زیاد حرف بزنی! در صورتی که بند های خدا اصلا اطلاع ندارن که فروشندگی مبل اصلا اینجور چیزا نیست!

بیشتر بخوانید:موانع راه اندازی کسب وکار
عملکرد مغز مشتری مبل

وقتی عملکرد مغز مشتریان رو به خوبی بشناسی دیگه زیاد حرف نمیزنی! چرا چون مغز مشتری و کلا مغز آدم ها برای شنیدن طراحی نشده! یعنی چی اخه؟
یعنی اینکه چون مغز پردازش بالایی داره! به راحتی در زمانی که داریم باهاش حرف میزنیم می‌تونه به کارها و چیزای دیگه هم فکر کنه! همین باعث میشه که نتونه تمرکز کنه! حواس پرتی یکی از ویژگی های عادی مغز مشتری هستش!
بنابراین فکر نکن با پرحرفی میشه تمام توجه مشتری رو داشت و قانع اش کرد!

۳. اغراق‌های عجیب و غریب در تعریف از مبل

اغراق کردن در فروش

این روزها مشتریان هوش بسیار بالایی دارند و به راحتی راست و دروغ رو متوجه می‌شن! وقتی از محصولی که می‌فروشی، بیش از حد تعریف می‌کنی، مشتری رفتارت رو به شکل اصراری برای کسب سود و منفعت شخصی تلقی میکنه! همین باعث میشه نسبت به خرید ازت بدبین بشه و یا ترجیح بده سریع تر فروشگاه‌ت رو ترک کنه! به طور مثال اگر مشتری ازت می‌پرسه: “پارچه این مبل خراب نمیشه؟” با حالت اغراق آمیز نگو:
” نه اصلا هیچیش نمیشه!” بجاش بگو:
” بالاخره این هم پارچه هستش و اگر اشیا تیزی واردش بشه، پاره میشه! به طور مثال آیا ما ماشینی داریم که اگر باهاش تصادف کنیم خراب نشه؟ بنز هم وقتی باهاش تصادف کنیم، خراب میشه اما خب میزان آسیب پذیری بنز به پراید کمتر هستش. پارچه این مبل هم جنسش به نسبت مدل های دیگه بهتر هستش و عمر بیشتری داره اما هر پارچه ای هم باشه بالاخره بعد ۵ سال استفاده دچار تغییراتی میشه!” این نحوه ی گفتار که به دور از اغراق هستش، بیشتر روی مشتری اثر میذاره که به ش
ما اعتماد کنه و خرید کنه!

این‌ها ۳ تا از رفتارهای پرتکرار در فروش مبل هستش که خیلی مواقع فروشنده‌ها از اون‌ها استفاده می‌کنند. بجای استفاده از این رفتارها در فروش مبل، سعی کن از ۲ تا تکنیکی که در ادامه گفتم استفاده کنی:

۱. مشارکت به جای پرحرفی:
توی دوران دبستان یادت هست کدوم کلاس ها طرفدار بیشتری داشت؟ ورزش، آزمایشگاه، پرورشی و..‌ چرا؟ چون توی این کلاس ها فقط معلم حرف نمیزد، بلکه ما هم توش یک کاری انجام میدادیم و یا اینکه ما هم بخشی از کلاس بودیم! حالا توی فروشندگی مبل هم اگر می‌خوای مشتری سریع تر متقاعد بشه و به حرفات توجه کنه، سعی کن مشتری رو هم در پرزنت محصول شرکت بدی! مثلاً بهش بگو مبل رو لمس کنه! یا اینکه فنر مبل رو فشار بده! پارچه رو بده دستش و… با همه‌ی این کارها بجای اینکه یک پرزنت کسل کننده داشته باشی، یک روش جدیدی رو داری اجرا می‌کنی که مشتری هم حسش بیشتر درگیر خرید میشه!

مشارکت در فروش

۲. اجرای نمایش قدرتمند
تکنیک دوم که باعث فروش و متقاعدسازی بیشتر مشتری میشه اینه که سعی کنی از نمایش استفاده کنی. یعنی چی؟ یعنی بجای اینکه فقط بگی، نشون بدی! مثلا فرض کن می‌خوای بگی پارچه این مبل کیفیتش بالاست و پارچه‌های بدرنخور هم توی بازار هست! بجاش ۲ تا پارچه بیار. یکی رو با دستت بکش تا پاره بشه و دومی رو بکش و نشون بده پاره نمیشه و با کیفیت تره! مثلاً می‌خوای بگی ابر مبل‌ها با هم فرق دارن! ۲ تا ابر بیار برو بالاشون. بعد نشون بده یکی چجوری سریع تغییر حالت میده و اون یکی دیگه که کیفیتش بالاتره، چجوری هیچ تغییری نمیکنه! اینا فقط چندتا مثال از اجرای نمایش قدرتمند بود!

این‌ها فقط ۲ تا از تکنیک های جدید فروشندگی بود که میتونی برای افزایش فروش مبل استفاده کنی. حالا اگر می‌خوای با جدیدترین تکنیک‌های فروشندگی مبل آشنا بشی بهت توصیه میکنم دوره فروش  “ابرفروشنده پول‌ساز” رو هم بررسی کنی! تا حالا کلی فروشنده مبل توی این دوره ثبت‌نام کردند و ازش رضایت هم داشتن. از طریق این لینک می‌تونی دوره فروش  “ابرفروشنده پول‌ساز” رو هم بررسی کنی.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده