دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

۷ تا از بهترین کتاب های فروشندگی

یکی از مهم‌ترین و مفیدترین منابع آموزشی توی حیطه فروش و بازاریابی، کتاب‌ها هستن. اما حتما براتون سواله که بهترین کتاب فروشندگی کدوم کتابه؟ کتاب‌های زیادی توی بازار موجود هستن که مطالب جامع و مفیدی در حوزه فروش ارائه میدن و می‌تونن سطح اطلاعات و مهارت فروشندگان رو تا چندین پله ارتقا بدن. به همین دلیل، بهتره این مقاله رو تا انتها مطالعه کنین تا با ۷ کتاب مفید برای موفقیت در فروشندگی آشنا بشین.

یادگیری و آموزش توی حوزه فروش، مهم‌ترین عامل موفقیت فروشندگان و افزایش مشتری هستش. به همین دلیل هم ما توی این مطلب، به معرفی کتاب‌های ارزشمند توی حوزه بازاریابی پرداختیم و توضیح میدیم که هر یک از اونها، چه مطالب مفیدی به شما ارائه میدن.

اگه تو فروشت مشکل داری این محتوا رو حتما بخون به کارت میاد  : اموزش فروش + تکنیک های عملی 

 

کتاب شماره ۱: یکم با احتیاط به این کتاب نزدیک شو!

کتاب شیوه گرگ از جردن بلفورت

جردن بلفورت یکی از پرحاشیه‌ترین مدرس ها و نویسنده‌های فروشندگی هستش. اون قبل از نوشتن کتاب شیوه گرگ که خیلیا اونو بهترین کتاب فروشندگی میدونن، مدت‌ها به شغل فروشندگی تلفنی سهام مشغول بود. در کتاب شیوه گرگ ما با زبانی ساده با روش فروش خط مستقیم او آشنا می‌شیم. تقریبا میشه گفت این کتاب اصولی از فروشندگی رو در اختیار ما میذاره که روی اکثر مشتریان جوابگو هستش. جردن در قسمتی از کتاب میگه: برای اینکه مشتری از ما خرید کنه، ما باید نمره‌ی قابل قبولی در ۳ بخش اعتماد به شرکت، اعتماد به فروشنده و اعتماد به محصول کسب کنیم! تنها نکته ای که قبل خوندن کتاب شیوه گرگ باید مدنظر قرار بدیم این هستش که این کتاب در فروش خدمات بیشتر از فروش محصولات فیزیکی به ما کمک میکنه!!

شیوه گرگ از جردن بلفورت

 

کتاب شماره ۲: قدیمی‌ پرطرفدار!

کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی

هر کسی که دنبال مباحث موفقیت و ارتباطات هستش، حداقل یکبار آوازه این کتاب به گوشش خورده! دیل کارنگی در این کتاب با مثال های متعدد به ما روش‌هایی رو آموزش میده که بتونیم با اطرافیان‌مون رابطه ی خیلی دوستانه‌تری ایجاد کنیم. این کتاب مثال‌های بسیار زیبایی داره. مثلا در جایی از کتاب میگه: “اگر قصد داری از کندو عسل برداری، لطفاً به کندو لگد نزن!” مفهوم این جمله این هستش که اگر قصد داریم با کسی ارتباط خوبی بسازیم و از این ارتباط بهره ببریم بهتر هستش، خیلی ازش انتقاد نکنیم یا فقط نکات منفی اون شخص رو نبینیم. درجای دیگه ای از کتاب میگه: “من نون خامه ای دوست دارم ولی برای گرفتن ماهی از کرم استفاده میکنم! ” مفهوم این جمله این هستش که سعی کنیم به دیگران چیزهایی رو بدیم که اونا دوست دارن نه چیزهایی که خودمون دوست داریم! پیشنهاد میکنم در هر فعالیت میکنی حتماً حداقل یکبار این کتاب نسبتا قدیمی ولی کاربردی رو بخون!

ایین دوست یابی

 

 

کتاب شماره ۳: مگه فروش بدون مذاکره هم داریم؟

کتاب مذاکره برای دامیز اثر مایکل دونالدسون

هر فروشی یک قسمت مهم به نام مذاکره هم داره کتاب مذاکره برای دامیز که یک کتاب نسبتا حجیم هستش که می‌تونه خیلی از مشکلات فروشنده ها رو در موقع مذاکره با مشتری برطرف کنه! از اونجایی که مایکل دونالدسون ، خودش یک وکیل هست و در موقعیت‌های مختلفي درگیر مذاکره برای به دست آوردن حقوق موکلین‌اش بوده، توی این کتاب به خوبی مفاهیم پیچیده رو ساده کرده! یکی از آموزش‌های کاربردی این کتاب این هستش که تحت هر شرایطی حواست به احساساتت باشه چون تصمیم‌هایی که براساس احساسات لحظه‌ای گرفته میشن، اغلب یا باعث پشیمونی ما میشن یا اینکه نتایج خوبی برامون نداره! برای اینکه توی دام احساسات نیفیتم، گاهی بهتر هستش که از فشردن دکمه مکث در مذاکره استفاده کنیم و از طرف مقابل بخوایم که اجازه بده چند دقیقه زمان بگذره و بعد دوباره سر جریان مذاکره برگردیم.

 

کتاب شماره ۴: اول حالت رو خوب کن بعد بفروش!

کتاب معجزه سپاسگذاری اثر راندا برن

شاید از نظر خیلی‌ها یک کتاب زرد و یا بر اساس توهم مثبت‌گرایی صرف باشه ولی این کتاب به خوبی می‌تونه باعث تغییر دیدگاه ما در کسب‌وکار و فروش بشه! بهترین نتیجه ای که این کتاب بعد از خوندنش برای ما به ارمغان میاره این هستش که ذهن ما رو تبدیل به یک آهنربای اتفاقات مثبت و خوب می‌کنه! با اینکه مستقیما به فروش اشاره نمیکنه، ولی حاوی تکنیک‌ها و تمریناتی هستش که اگر ازشون بهره ببریم، میتونه برامون بهترین کتاب فروشندگی باشه. این کتاب شامل تمرین‌های متعددی هستش که برای اثربخشی اون حتما باید به تمرینات کتاب عمل کرد! در بخشی از این کتاب میگه که اگر شما به صورت مداوم احساس بدی نسبت به فردی داشته باشید، شبیه این می‌مونه که با دستانتون زغال داغ بردارید و به سمت اون فرد پرتاب کنین… در واقع شخص اصلی که از این حس بد آسیب می‌بینه، بیشتر خوده ما هستیم! این کتاب به ما حس کودکی میده! یادتونه در کودکی با چه چیزهای کوچک و حتی کم ارزشی (از لحاظ مالی) شاد بودیم. مثلاً اگر پسر بودیم، یک توپ پلاستیکی با چندتا رفیق روز ما رو می‌ساخت! یا اینکه اگر دختر بودیم یک گل سر ساده که مادرمون توی بازار برامون می‌خرید انگار بهترین حس دنیا رو بهمون می‌داد! هر چقدر از خوب بودن این کتاب عجیب بیشتر بگم، کم گفتم! حتماً بخونش تا باهاش حال دلت خوب بشه! حال دلت اگر خوب بشه مطمئن باش با مشتریان هم بهتر برخورد می‌کنی و فروشت بیشتر میشه!!

معجزه سپاس گذاری

 

کتاب شماره ۵: هم لذت ببر و هم بخون!

به راحتی خوردن نون خامه‌ای مشتری را تبدیل به خریدار کنیم اثر علیرضا دشتبان

از یک کتاب آموزش فروش چه توقعی داری؟ به نظرت بهترین کتاب فروشندگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟ اینکه کلی گویی نباشه؟ مثال زیاد داشته باشه؟ عملی باشه و توی بازار بشه ازش استفاده کرد؟ اگر وقت نمیکنی بخونیش، نسخه صوتی‌اش باشه که بتونی گوش بدی؟ از کف بازار ایران به دست اومده باشه؟ کتاب “به راحتی خوردن نون خامه‌ای مشتری را تبدیل به خریدار کنیم‌” تموم این ویژگی‌هارو داره! این کتاب علاوه بر بیان بسیار ساده، لذت و شیرینی، خوردن یک نون خامه‌ای داره.

چون توی این کتاب بهت کاربردی‌ترین روش‌های جذب مشتری با مثال‌های عملی و واقعی آموزش داده میشه! مثال‌هایی که اغلب از بازار ایران هستن‌. توی این کتاب یک مدل جدید برای افزایش فروش و جذب مشتری رونمایی شده بنام مدل “شتاب”. در قسمتی از این کتاب می‌خونیم که وقتی مشتری قیمت می‌پرسه و ما همون اول قیمت رو می‌گیم اغلب فروش از دست می‌ره! چون قیمت به تنهایی نمیتونه نشون بده محصول یا خدمات ما چه مزیت‌هایی داره. برای همین بهتره بجای قیمت دادن در همون اول، از روش‌های دیگه‌ای استفاده کنیم. مثلاً: اگر خدمات می‌فروشیم قبل گفتن قیمت، اول بگیم: “قیمتش بستگی داره به خدماتی که شما نیاز دارین. اگر اجازه بدین چندتا سوال بپرسم تا تشخیص بدیم کدوم خدمات‌ برای شما مناسب تره؟ ” اگر دوس داری با این کتاب جدید و کاربردی بیشتر آشنا بشی، ۲۰ بیست صفحه اول این کتاب رو از طریق این اینجا میتونی رایگان دریافت کنی.

دانلود رایگان 20 صفحه اول کتاب

 

کتاب شماره ۶: واقعاً متقاعد کردن مشتری هنره!

کتاب روانشناسی نفوذ و هنر متقاعد کردن دیگران اثر رابرت چالدینی

این کتاب به عنوان بهترین کتاب فروشندگی در حوزه اصول متقاعدسازی مشتریان هستش. این کتاب با اینکه داره مطالب کاملاً علمی متقاعدسازی رو آموزش میده ولی اصلاً خسته کننده نیست! چون وقتی می‌خونیش از مثال‌هاش لذت می‌بری و دوست داری بازم ادامه بدی! بماند که رابرت چالدینی اسمش مساوی شده با متقاعدسازی. در قسمتی از این کتاب یادمی‌گیرم: چطوری درخواست کنیم که احتمال موافقت با درخواست ما بیشتر بشه! چالدینی میگه: سعی کنین همیشه یک درخواست غیرعادی قبل درخواست اصلی‌تون داشته باشین اینجوری فرد به درخواست اول نه میگه، ولی برای عقب نشینی از درخواست اولش، درخواست دوم رو چون کوچک‌تر هستش اغلب قبول میکنه. مثلاً فرض کن از دوستت میخای بهت ۱ میلیون پول برای یک هفته قرض بده! اولش با همین درخواست شروع نکن! بجاش بهش بگو میتونی بهم ۵ میلیون تومن دستی بدی تا ۶ ماه دیگه بهت برگردونم! جوابش قطعاً نه هستش! حالا درخواست اصلی رو مطرح کن. بهش بگو پس حداقل یک میلیون بده تا یک هفته! البته این فقط یک مثال برای واضح‌تر شدن مطلب بودش.

کتاب روانشناسی نفوذ و هنر متقاعد کردن دیگران

 

کتاب شماره ۷: بجای کتاب‌های سنگین بازاریابی این رو بخون!

تکنیک‌های بازاریابی در بازار ایران اثر دکتر محمود محمدیان

تکنیک‌های بازاریابی در بازار ایران، آخرین کتابیه که توی لیست ۷ کتاب مفید برای موفقیت در فروشندگی، معرفی می‌کنیم. بدرد آدم هایی میخوره که از کتاب های سنگین و قطور راجع به بازاریابی فراری هستن و دلشون میخاد به زبون خیلی ساده با مفاهیم بازاریابی آشنا بشن. دکتر محمدیان به خوبی در این کتاب به بررسی مفاهیم پایه بازاریابی پرداخته. در قسمتی از این کتاب می‌خونیم که روس ها ضرب المثلی دارند که میگن در هر بازاری دوتا نادان داریم. یکی اونی که قیمت محصولش رو خیلی بالا میذاره و یکی هم اونی که قیمت محصول رو خیلی پایین میذاره. در جای دیگه‌ای از این کتاب به اهمیت نقش فروشنده‌ها به عنوان ترویج دهندگان کسب‌وکار پرداخت شده و از فروشنده‌ها به عنوان خط مقدم ارتباط با مشتری یاد شده.

تکنیک‌های بازاریابی در بازار ایران

 

ما توی این مطلب به بررسی ۷ کتاب مفید برای موفقیت در فروشندگی پرداختیم. این کتاب‌ها میتونن با افزایش توانمندی‌ها و ارتقای سطح اطلاعات و مهارت ما توی فروش، به ما کمک کنن تا مشتریان بیشتری جذب کنیم و به تبع، فروش بیشتری هم داشته باشیم. اکثر این کتاب‌ها، تکنیک‌های بازاریابی، روانشناسی، ارتباط موثر، مذاکره و متقاعدسازی رو به ما آموزش میدن. مجموعه همین تکنیک‌ها باعث میشن که ما توی فروشمون بهترین عملکرد رو داشته باشیم.

 

ممنونم که توی این مقاله با من همراه بودی. راستی آخر این مقاله ۲ سوال دارم که خوشحال میشم حداقل یکیش رو بهم جواب بدی!

۱. کدوم یکی از این ۷ تا کتاب رو قبلا ً خوندی؟

۲. چه کتابی پیشنهاد میدی که بخونم؟

2 دیدگاه دربارهٔ «۷ تا از بهترین کتاب های فروشندگی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده