دوره ی فروش و مهارت فروشندگی

مشتری می‌پرسد: قیمت محصول چقدره؟ فروشنده حرفه‌ای چطور پاسخ می‌دهد…

   در ابتدای کار فروشندگی تجربه و آگاهی لازم برای فروش را نداشتم. زمانی که مشتری تماس می‌گرفت و می‌پرسید:«من این محصول را می‌خواهم، قیمتش چقدر است؟»من بلافاصله در همان ابتدای مکالمه قیمت را اعلام می‌کردم.با این کار مشتری دیگر به بقیه حرف‌هایم توجهی نداشت و خریدی هم نمی‌کرد! این اتفاق من را به تکاپو انداخت تا بررسی کنم چرا اگر قیمت را اول اعلام کنم مشتری خرید نمی‌کند.

 

   گران ولی ارزشمند!

   فرض کنید در یک کویر با  اتومبیل خود در حال رانندگی هستید. چراغ بنزین اتومبیل شما از 30 دقیقه پیش روشن شده و هرلحظه احتمال می‌دهید ماشین خاموش شود. فاصلهٔ حدودی شما تا نزدیک‌ترین پمپ بنزین بیشتر از 20 کیلومتر است. ناگهان درحین رانندگی (500 متر جلوتر) مردی را درحال فروش بنزین می‌بینید و بسیار خوشحال می‌شوید.

 

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر
اعلام قیمت به مشتری

   

   ماشین را متوقف می‌کنید و قیمت بنزین را از او می‌پرسید. قیمتی که این مرد به شما اعلام می‌کند 3 برابر قیمت واقعی است. با این وجود حاضر می‌شوید بهای بنزین را پرداخت کنید تا بتوانید خود را به پمپ بنزین برسانید. شما راضی شدید پول بیشتری بپردازید آن هم برای کالایی که قیمت اصلی آن را می‌دانید. چرا؟ دلیل اصلی این رفتار چیست؟

 

   اعلام قیمت ممنوع!

   دلیل پرداخت پول بیشتر، ارزشمندتر بودن محصول از دید شماست! شما (با توجه به شرایطی که دارید)، بنزینی که می‌خرید را ارزشمندتر دیده‌اید و حاضر هستید پول بیشتری بپردازید. شاید کمی دور از انتظار باشد ولی این حالت برای فروش راحت تر هر محصولی قابل اجراست. در مثال بالا شرایط بیرونی، عامل ارزشمندتر شدن محصول در ذهن شما بود؛ اما در فروش محصولات دیگر ما این عامل بیرونی را به طور طبیعی نداریم و این وظیفهٔ فروشنده است تا ارزشمند بودن محصول را به مشتری نشان دهد. برای همین وقتی در ابتدای مکالمه قیمت را اعلام می‌کردم، چون قیمت جز کوچکی از اطلاعات محصول بود و به تنهایی نمی‌توانست ارزش محصول را به مشتری نشان دهد فروش را از دست می‌دادم. پس به هیچ وجه تا زمانی که ارزش محصولتان را به مشتری نشان نداده‌اید قیمت را به او نگویید.

 

   در این فایل ویدیویی نحوه‌ی  اعلام قیمت محصولات مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

ما توی این مطلب یک‌سری تکنیک‌های مفید و موثر برای افزایش فروش رو ذکر کردیم. اگر دوست دارین که به همه تکنیک‌های کاربردی فروش مسلط بشین و با استفاده از تکنیک‌ها به راحتی فروشتون رو چند برابر کنین، می‌تونین دوره فروش  ابرفروشنده پولساز رو تهیه کنین. این دوره مفیدترین تکنیک‌های فروش رو که به صورت عملی آزمایش شدن، بهتون آموزش میده.‌ با تهیه این دوره و یادگیری تکنیک‌های فروش، دیگه نگران کاهش مشتریانتون و پایین بودن فروش نمیشین.

 

17 دیدگاه دربارهٔ «مشتری می‌پرسد: قیمت محصول چقدره؟ فروشنده حرفه‌ای چطور پاسخ می‌دهد…»

  1. ببخشید به نظر شما ایا بهتر است قیمت ها را در سایت بگذاریم یا مشتری را مجبور به تماس با شرکت شود که تلفنی قمت بدهیم

    1. خواهش می کنم. این بستگی به نوع فعالیت و محصولات شما دارد. اگر محصولات را فقط از طریق سایت می فروشید باید قیمت درج شود. اگر این طور نیست و سایت به عنوان یک پایگاه معرفی کسب وکارتان است باید مشتری را به سمت تماس تلفنی با خود هدایت کنید.
      اگر محصولات شما ویژگی های خاصی دارد، قیمت آن بیانگر کیفیت و عملکرد محصول شما نیست و در کل ملموس نیست. بهتر است حتما از ارتباط تلفنی برای فروش استفاده کنید.

    1. به طور کلی اگر بتونین با مشتری جریان مکالمه رو ایجاد کنین احتمال خریدش افزایش پیدا میکنه…چون بیشتر می تونین راهنماییش کنین و محصول مناسب رو بهش پیشنهاد بدین. البته بازهم بستگی به محصول شما هم داره…

  2. بعضی از مواقع مشتری به نس مثلا پوشاک علاقه داره اما تصمیم به خرید نمیگیره و ترجیح میده بیشتر بگرده . در این موارد چطور مشتری را به خرید ترغیب کنیم؟

    1. اگر مشتری درخواست داره که فکر کنه و بعد تصمیم بگیره می تونین بگین: تصمیم مهمیه فقط می تونم دلیل فکر کردنتون رو بپرسم؟
      برای ترغیب کردن مشتری هم یک پیشنهاد زمان دار بدین یعنی تخفیف ویژه ای در نظر بگیرین تا زمانی خاص.
      گاهی هم بسته به تشخیص خودتون باید اجازه بدین مشتری با خیال اسوده بره و بقیه محصولات جاهای دیگه رو بررسی کنه…

  3. سلام وقت بخیر
    بنده نمایندگی محصولات پلیمری هستم. رقبای بنده کارگاه های محلی هستن که فروش مستقیم به مشتری دارند. محصولات ما با مواد نو ساخته شده ولی رقبا همه از مواد کهنه برای ساخت محصول استفاده میکنن و خیلی اختلاف قیمتی بین محصولات ما و اونها وجود داره. از ظاهر محصولات هم کهنه یا نو بودن محصولات برای مشتری مبتدی زیاد قابل تشخیص نیست. از لحاظ قدمتی هم اون کارگاه ها خیلی قدیمی تر هستن. اینکه من بگم اونا با این شرایط دارن ساخت میکنن هم بدتر مشتری فکر میکنه قصد تخریب رقیب رو دارم. چیکار میتونم بکنم در این مورد؟

  4. سلام وفقط شما بخیر
    من از طریق اینستاگرام ودیوار کفش میفروشم
    چون مشتری از یه کفش خوش میاید و میگه قیمت این چند من نمیتونم بگم از این قیمت داریم تا فعالان قیمت چون فقط قبمت همون کفش میخواد
    در دیوار کفش که قیمت ش750من می‌دیم 520
    و اینو از طریق عکسی که از صفحه دیوار گرفتم به مشتری نشون میدم و میگم دلیل قیمت پایین من به خاطر این که فقط فروش اینترنتی دارم
    ولی ولی باز خرید انجام نمی‌شود
    چکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده