چطور کارت ویزیت خود را طراحی کنیم تا بتوانیم مشتری بیشتری جذب کنیم؟

   کارت ویزیت هر فروشنده می‌تواند حرف‌های زیادی را راجب شما به مشتریان بگوید! وقتی به عنوان یک فروشنده قصد طراحی یک کارت ویزیت جدید را دارید دو حالت اتفاق می‌افتد:

 

   حالت اول:

   سراغ طراحانی می‌روید که کار تبلیغات و طراحی را انجام می‌دهند؛ به آن‌ها اطلاعات کاریتان را می‌دهید و آنها با تجربیاتی که دارند یک کارت برای شما طراحی می‌کنند و به شما ارائه می‌دهند. اگر خیلی بخواهید کارت ویزیتتان را تحویل بگیرید آن‌ها پیشنهاد جنس خاص و محکم کارت را به شما پیشنهاد می‌دهند و می‌گویند “درسته که هزینهٔ بیشتری داره ولی خیلی خاص تره!”

   شما هم درنهایت  کارت را تایید می‌کنید و برایتان چاپش می‌کنند. آنچه که اکنون نسیبتان شده کارت ویزیتی مشابه کارت‌های ویزیت دیگران است که شاید طرح گرافیکی داخلش کمی فرق داشته باشد. یک کارت مشابه دیگران که کاملا طبیعی است!

 

   حالت دوم:

  که بسیار کم اتفاق می‌افتد طراحی متن و شکل کارت ویزیت توسط خودتان است. در این حالت حتی گاهی آن طراح که قصد اجرا و چاپ کارت شما را (طبق ایدهٔ شما) دارد با تعجب به شما نگاه می‌کند چرا که خارج از الگوی او عمل می‌کنید! در این مقاله 4 نکته عملی برای اینکه بتوانید کارت ویزیتی متفاوت را برای خودتان آماده کنید را به شما آموزش می‌دهیم.

   شاید مقالات مختلفی راجب سعی در ساده بودن کارت، استفاده از دو رنگ، رنگ‌های متناسب با کار، قید کردن آدرس و … تا به حال خوانده باشید اما این‌ها اصول اولیه در طراحی کارت ویزیت هستند، ما در اینجا به اصول خاص و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت حرفه‌ای اشاره می‌کنیم.در نهایت کارت ویزیت فروشنده باید به گونه ای باشد که مشتری را ترغیب کند آن را در کیف خود نگه دارد و حتی به خاطر خاص بودن آن را به دیگران نشان دهد! 

 

کارت ویزیت فروشنده حرفه ای
ویژگی های یک کارت ویزیت جذاب

   1- بزرگ‌ترین تفاوت

   اولین تفاوت می تواند درج عکستان در کارت ویزیت باشد. سعی کنید روی کارت ویزیت عکستان را چاپ کنید. عکس در ذهن مشتری حک می‌گردد. هزاران کلمه جای یک عکس را درکارت ویزیت نمی‌گیرد. اما چه مدل عکسی برای کارت ویزیت مناسب است؟ از چاپ عکس های سه در چهار و یا عکس هایی که به طور معمول گرفته می‌شوند جدا خودداری کنید، سعی کنید به یک آتلیه بروید و یک عکس مناسب از خودتان با نورپردازی مناسب بگیرید و روی کارتتان چاپ کنید. عکسی که شما را فردی حرفه‌ای نشان می‌دهد. اگر نوع پوششتان در عکس متناسب با کارتان باشد بسیار مناسب‌تر است. اگر یک پزشک هستید با روپوش عکس بگیرید. اگر یک فرد فنی هستید با لباس کار تمیزتان عکس بگیرید. سعی کنید در عکس با لبخند باشید، لبخند یک تاثیر ماندگار در ذهن مشتری می‌گذارد. برخی افراد شاید این کار را اشتباه بدانند اما لازم است بدانید طبق تحقیقاتی که یک موسسه تبلیغاتی انجام داده بود چشم انسان در یک تبلیغ بیشترین توجه را به چهره‌ی افراد دارد. با این کار یک تمایز عالی برای خودتان نسبت به دیگران ایجاد کرده‌اید.

 

   2- مزایا به جای مشخصات

   معمولا قسمتی از هر کارت ویزیت مربوط به توانایی‌ها و خدمات و یا محصولات شماست. در این قسمت سعی کنید علاوه بر تاکید بر مشخصات، مزایای محصولتان را قید کنید. معمولا کسی که کارت شما را می‌بیند اطلاعات جامع و کاملی نسبت به واژه های تخصصی کار شما ندارد. باید بدانید این شما هستید که کلمات اختصاصی کسب وکارتان را می‌شناسید اما بسیاری از مشتریان معنی کلمات اختصاصی کارت ویزیت شما را درک نمی‌کنند! چند مثال ساده برای این مورد:

 

– برای یک طراح سایت: کسب وکارتان را به دنیا معرفی می‌کنیم.

– برای یک مشاور تبلیغات: فروشتان را افزایش می دهیم.

– برای یک شرکت نظافتی: خانه‌تان را تمیز تر از همیشه تحویل بگیرید.

– برای یک مجموعه فروش سیستم های امنیتی: آرامش فکر با پیشگیری از سرقت

– برای یک آتلیه: بهترین خاطراتتان را ماندگار می‌کنیم.

 

   هر کسب وکاری با فروش محصولات و خدماتش یک نتیجه نهایی ویک مزیت برای مشتری ایجاد می‌کند که مشتری فارغ از مشخصات آن محصول مزایای آن را می‌بیند و حس می‌کند. این مزایا را در کارت قید کنید.

 

   3- برقراری ارتباط!

روش جمع آموری مشتریان با کارت ویزیت
لینک کردن مشتری به فروشنده

   در کارت ویزیتتان  یک قول به مشتری بدهید که شما را دنبال کند، این قول باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای برای مشتری نداشته باشد و باعث شود شما را دنبال کند و حتی اگر در آن لحظه قصد خرید ندارد در آینده شما را دنبال کند. این لینک می تواند آدرس اینستاگرام و یا ارسال پیامک به شماره‌ای خاص و یا کانال و یا ایمیل و.. باشد ولی سعی کنید راحت‌ترین راه را انتخاب کنید تا مشتری به راحتی با شما لینک شود. یک طرف کارت ویزیتتان را بطور کامل به این امر اختصاص دهید. بطور مثال:

 

– با دنبال کردن ما دراینستاگرام هر هفته یک روش رایگان برای افزایش فروشتان دریافت کنید.

– با عضویت در کانال ما، نکات ساده برای افزایش امنیت محل کارتان رایگان یاد بگیرید.

– با ارسال عدد 1 به شماره 09123456789 بطور کاملا رایگان هر هفته قیمت طلا وسکه را دریافت کنید.

– با عضویت در لینک اینستاگرام ما هر هفته یک روش رایگان برای شفاف‌تر شدن پوست صورتتان دریافت کنید.

 

   هر کسب‌وکاری متناسب با خدماتی که عرضه می‌کند باید یک کانال برای حفظ مشتریان بالقوه خود انتخاب کند و آن را حداقل هفته‌ای یک بار به روز کند. این لینک روی کارت شما باعث افزایش فروش شما در طولانی مدت می‌گردد.

 

   4- طراحی خاص

   برای انتخاب شکل و طراحی کارت سعی کنید به سایت‌هایی که طرح‌های لایه باز کارت ویزیت را ارائه می‌کنند مراجعه کنید. طرح لایه باز در واقع یک طرح گرافیکی آماده است که بعد از دانلود کردن فقط شما باید متن‌هایتان داخل کارت ویزیت وارد کنید. البته این طرح‌ها در بسیاری از سایت‌ها به فروش می‌رسد. با جستجوی کلمه free open layer visit card در google سایت‌های رایگانی را پیدا می‌کنید که طرح‌های بسیار شیک وخاصی  را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. فقط با توجه به اینکه فونت فارسی از راست به چپ و انگلیسی از چپ به راست است در هنگام وارد کردن متن‌تان دقت لازم را داشته باشید.

 

   در آخر باید بدانید بطور معمول ذهن ما ایده‌های عادی را فیلتر می‌کند. اگر کارت ویزیت یک فروشنده مثل سایر کارت‌ها باشد به طور طبیعی کمتر دیده می‌شود؛ پس بهتر است با ایده‌های خلاقانه آن را متفاوت از دیگران طراحی کنید.

ما توی این مطلب یک‌سری تکنیک‌های مفید و موثر برای افزایش فروش رو ذکر کردیم. اگر دوست دارین که به همه تکنیک‌های کاربردی فروش مسلط بشین و با استفاده از تکنیک‌ها به راحتی فروشتون رو چند برابر کنین، می‌تونین دوره فروش ابرفروشنده پولساز رو تهیه کنین. این دوره مفیدترین تکنیک‌های فروش رو که به صورت عملی آزمایش شدن، بهتون آموزش میده.‌ با تهیه این دوره و یادگیری تکنیک‌های فروش، دیگه نگران کاهش مشتریانتون و پایین بودن فروش نمیشین.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «چطور کارت ویزیت خود را طراحی کنیم تا بتوانیم مشتری بیشتری جذب کنیم؟»

  1. عالی بود ازشما و همه کسانی که معلومات ما رابالا میبرند تشکر میکنم من چند وقت بیکار شدم وتحقیق میکنم بلد نیستم چگونه یک شوغل برای خودم انتخاب کنم صفر
    ولی شما خیلی راهنمای ۰۰۰۰۰۰۰🙏🙏🙏❤❤ میخواهم مبل را انتخاب کنم ولی نمیدانم از کجا شروع کنم؟
    اگر میشود کمک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 18 =

سبد خرید
پیمایش به بالا
دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز دوره ی آموزش فروش: ابرفروشنده پول ساز
مشاهده